Nieuws

Tijdens de spectaculaire deelname aan de PROVADA 2023 lanceert NL Greenlabel een nieuw logo en huisstijl. De nieuwe merkidentiteit reflecteert op subtiele wijze de unieke kenmerken van NL Greenlabel, toegespitst op de uitdagingen van onze opdrachtgevers en het ondersteunen van hun ambities op het gebied van natuurinclusief bouwen en ontwikkelen.

Nieuwe merkidentiteit NL Greenlabel

Nieuws

Tijdens de spectaculaire deelname aan de PROVADA 2023 lanceert NL Greenlabel een nieuw logo en huisstijl. De nieuwe merkidentiteit reflecteert op subtiele wijze de unieke kenmerken van NL Greenlabel, toegespitst op de uitdagingen van onze opdrachtgevers en het ondersteunen van hun ambities op het gebied van natuurinclusief bouwen en ontwikkelen.

Huisstijl NL Greenlabel 2023

Oprichter Lodewijk Hoekstra over de nieuwe merkidentiteit: “Ons oude logo is ruim 10 jaar geleden ontwikkeld en heeft ons op veel plekken herkenbaar gemaakt. Maar in de tussenliggende periode is er ook veel veranderd. We zijn gegroeid van bescheiden clubje dat de duurzaamheid van producten en planten inzichtelijk maakte, naar een nationale autoriteit op het gebied van de natuurinclusieve leefomgeving. Inmiddels zijn we vaste gesprekspartner van overheden op alle niveaus en zitten we aan tafel bij banken, verzekeraars en de grote bouwbedrijven van Nederland. Tegelijkertijd verliezen we onze groene achterban niet uit het oog, die bestaat uit grote en kleine groenvoorzieners, kwekers en producenten van producten voor de leefomgeving.

Bij onze nieuwe status als aanjager van de natuurinclusieve leefomgeving hoort ook een nieuwe merkidentiteit. We zijn trots dat wij op de PROVADA een nieuwe, frisse merk- en visuele identiteit kunnen presenteren waarin onze passie, ambitie en kracht naar voren komt

“Bij onze nieuwe status als aanjager van de natuurinclusieve leefomgeving hoort ook een nieuwe merkidentiteit. We zijn trots dat wij op de PROVADA een nieuwe, frisse merk- en visuele identiteit kunnen presenteren waarin onze passie, ambitie en kracht naar voren komt,” zegt Frank del Gatto, sinds dit voorjaar Algemeen Directeur bij NL Greenlabel. “Het nieuwe logo en de huisstijl, ontworpen door AlphaTango,  passen bij een dynamische organisatie en stralen uit dat wij onze opdrachtgevers met kennis en oplossingen kunnen ondersteunen.”

Hoofd marketing en communicatie Prisca Van de Wal vult aan: “Passend bij onze filosofie combineren in ons logo de menselijke waarden – gesymboliseerd door de handgeschreven letters NL – met onze zakelijke expertise, door het woord ‘Greenlabel’ in moderne schreefloze letters weer te geven. In het kleurgebruik hanteren we verschillende stevige kleuren, die verwerkt kunnen worden in onze diverse uitingen. Naast het basisgroen kunnen we gebruikmaken van blauw, paars, oranje, roze en bruin. Deze kleuren zijn afkomstig van inheemse bloeiende planten die op de rode lijst staan. Een subtiele verwijzing naar onze bestaansreden om de leefomgeving te beschermen en te vergroenen.”

De komende periode zal NL Greenlabel de gehele merkarchitectuur onder de loep nemen en de nieuwe huisstijl doorvoeren in alle uitingen.

Huisstijl NL Greenlabel 2023