Na o.a. Heijmans, Bam Wonen, Dura Vermeer, BPD en Van Wijnen is ook gebiedsontwikkelaar Blauwhoed toegetreden tot het partnernetwerk van NL Greenlabel. Blauwhoed heeft een rijke geschiedenis en bestaat al sinds 1616. Waar het bedrijf aanvankelijk als overslagbedrijf in de Rotterdamse haven actief was, richt het zich vanaf de tweede helft van 20ste eeuw uitsluitend op vastgoedontwikkeling. Aan de hand van vijf thema’s – sociale impact, welzijn, CO2-reductie, klimaatadaptatie en natuurinclusief bouwen – werkt Blauwhoed aan de inrichting van een toekomstbestendige en gezonde leefomgeving.
‘100% natuurinclusief en klimaatadaptief’
Volgens Yvonne van Mierlo, directeur Blauwhoed Studio, is het partnerschap met NL Greenlabel een logische stap naar verdere (meetbare) verduurzaming van de bedrijfsactiviteiten: “Blauwhoed gaat voor 100% natuurinclusief en klimaatadaptief. We doen hier al veel aan en een samenwerking met NL Greenlabel blijft dan natuurlijk niet uit. Als ontwikkelaar zetten we ons op veel manieren in om de leefomgeving zo groen en natuurvriendelijk mogelijk in te richten. De samenwerking met NL Greenlabel gaat dit verdiepen. We maken onze inspanningen meetbaar, om inzichtelijk te krijgen waar we nog meer kunnen betekenen.”

Conceptuele kracht van Blauwhoed
Lodewijk Hoekstra is als mede-oprichter van NL Greenlabel trots op de toetreding van Blauwhoed tot het netwerk. “Wat Blauwhoed uniek maakt, is hun conceptuele kracht en netwerk om gebieden en buurten vorm te geven. Daarbij worden omwonenden, gemeenten, architecten, investeerders en adviseurs actief betrokken. En vooral de gebruikers, want daar doen we het uiteindelijk voor. Deze visie én aanpak spreekt ons zeer aan. Vanaf nu is NL Greenlabel betrokken bij de ontwikkelingen van Blauwhoed om de impact inzichtelijk te maken en te monitoren.”
Blauwhoed gaat voor 100% natuurinclusief en klimaatadaptief. We doen hier al veel aan en een samenwerking met NL Greenlabel blijft dan natuurlijk niet uit.
– Yvonne van Mierlo, directeur Blauwhoed Studio
VIDEO – Mooie mini documentaire van Blauwhoed die de visie van het bedrijf op de natuur en biodiversiteit in nieuwe woonwijken illustreert.
uitgelichte foto: Frank Delgatto, Lodewijk Hoekstra (NL Greenlabel) en Yvonne van Mierlo en het Blauwhoed-team heffen het glas op de samenwerking
[foto’s: Instagram/Blauwhoed]